I  was walking down the street when I was accosted  by a particularly dirty and shabby-looking  homeless woman who asked me for a couple of  dollars for dinner.  

當我正沿著街道行走的時候,我被一個看起來衣衫破舊、非常骯髒無家可歸的女遊民搭訕,她問我有沒有一兩塊錢給她吃晚餐。
I  took out my wallet, got out ten dollars and  asked, 'If I give you this money, will you buy  wine with it instead of dinner?'  


我取出了我的皮夾,拿出了十元然後問,如果我給你這錢,你將會用它去買葡萄酒而非晚餐嗎?

'No,  I had to stop drinking ! years a go', the homeless  woman told me.


不,我必須停止喝! 很久不喝了!, 無家的女人告訴我。

'Will  you use it to go shopping instead of buying  food?' I asked.


你會用它去購物中心血拼而非買食物嗎?我問。

'No,  I don't waste time shopping,' the homeless woman  said. 'I need to spend all my time trying to  stay alive.'


不,我不會浪費時間血拼,無家的女人說。 我需要用所有精力在嘗試維持生活。
'Will  you spend this on a beauty salon instead of  food?' I asked.


你會把它花在美容院而非食物嗎? 我問。

'Are  you NUTS!' replied the homeless woman. I haven't  had my hair done in 20  years!'


你瘋了嗎!' 無家的女人回答。 我已經 20 年沒有做過頭髮


'Well,  I said, 'I'm not going to give you the money.  Instead, I'm going to take you out for dinner  with my husband and me tonight.'


很好,我說, 那我不要給你錢。  相反地,今晚我要帶妳去,和我的丈夫一起吃晚餐。'

The  homeless Woman was shocked. 'Won't your husband  be furious with you for doing that? I know I'm  dirty, and I probably smell pretty disgusting.'  


無家的女人感到異常吃驚。我知道,我是骯髒的,而且我可能聞起來相當令人厭惡。你的丈夫難道不會因為這樣而對妳不滿嗎?

I  said, 'That's okay. It's important for him to  see what a woman looks like after she has given  up shopping, hair appointments, and
wine.'


我說,那沒關係。 重要的是讓他知道,當一個女人在她放棄購物、做頭髮和美酒之後,看起來會像什麼。


 

 
 


I  just know you're  laughing!


我就知道你會笑!

arrow
arrow
    全站熱搜

    cutelisa55 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()